We volgen het kabinetsbesluit met betrekking tot de sluiting van onze so scholen per maandag 20 december.

Alle so scholen zullen vanaf maandag een beperkte noodopvang verzorgen.

Deze noodopvang is uitsluitend voor leerlingen met ouders met cruciale beroepen en voor zeer kwetsbare leerlingen/situaties.

U krijgt via de school van uw kind bericht over de aangepaste situatie per maandag en verdere informatie over hoe u eventueel een beroep kunt doen op de noodopvang.

Basisregels omtrent het coronavirus

Op school houdt iedereen zich aan de basisregels, zoals handen wassen en laten testen bij de GGD bij klachten die lijken op corona.

Is uw kind snotterig of heeft uw kind andersoortige klachten die passen bij corona?

Kinderen mogen naar school bij verkoudheidsklachten, af en toe hoesten, astma of hooikoorts. Kinderen met verkoudheidsklachten kunnen zich laten testen. Bij koorts, benauwdheid of veel hoesten blijven kinderen thuis en laten zij zich testen bij de GGD.

Is er ondanks alle maatregelen toch een leerling of leerkracht positief getest op corona?

In het basis- en speciaal (basis)onderwijs vervalt vanaf 20 september 2021 de quarantaineplicht voor de hele klas. Bij 1 besmette leerling hoeft niet meer de hele klas thuis te blijven. Zijn er meer besmettingen in een groep? Dan kan de GGD nog wel aanvullend advies geven. Waar nodig kan de GGD de hele groep of klas het advies geven om thuis in quarantaine te gaan.